gtag('consent', 'default', { 'ad_storage': 'denied', 'wait_for_update': 500 });
kiropraktika kutyusai

Miért szenvednek inkább a nők a krónikus derékfájástól?

#Sacroiliacalis ízület diszfunkció

Kálbori Zsolt kiropraktőr

Szerző: Kálbori Zsolt

Nőkre jellemző panaszok 7 / 1.

Egy pici, de fontos kapocs, ami a nőknél kisebb mint a férfiaknál.

Vajon a nők miért szenvednek sokkal gyakrabban a krónikus derékfájástól, mint a férfiak?

Ez nem véletlen, hiszen a női test anatómiája és hormonális működése számos olyan tényezőt hordoz, ami fogékonnyá teszi őket a deréktáji problémákra. Az egyik leggyakoribb ok, amiről mégis keveset hallani, a Sacroiliacalis ízület diszfunkciója.

Mi is az a Sacroiliacalis ízület?

A Sacroiliacalis ízület (röviden SI ízület) az a pont, ahol a keresztcsont és a medencecsont találkozik. Ez az ízület kulcsszerepet játszik a testünk stabilitásában és mozgásában. Képzeljük el úgy, mint egy pici, de annál fontosabb kapocs, ami összetartja a testünk alsó részét.

Miért éppen a nők?

Ez az ízület a nőknél kisebb, mint a férfiaknál, ami azt jelenti, hogy a terhelés egy kisebb területen összpontosul. Ez önmagában is növeli a terhelést ezen a területen, hiszen ugyanaz a súly kisebb felületen oszlik el. De van itt még valami!

A hormonok is közbeszólnak. A terhesség alatt például a relaxin nevű hormon segít a szalagok lazításában, hogy a medence könnyebben táguljon a szülés során. Ez azonban azzal is jár, hogy az ízületek, köztük az SI ízület, instabilabbá válnak, ami fájdalomhoz vezethet.

Hogyan okoz fájdalmat az SI ízület diszfunkciója?

Amikor az SI ízület nem működik megfelelően, az alábbi tüneteket tapasztalhatjuk:

– Éles, szúró fájdalom az alsó deréktájon, amely kisugározhat a csípőbe, combokba, sőt akár a lábakba is.

– Nehézség és kellemetlenség hosszabb ideig tartó állás vagy ülés során.

– Kattogás vagy ropogás érzése az ízületben mozgás közben.

Mit tehetünk ellene?

Nem kell együtt élni a fájdalommal! Ha gyakran tapasztalsz derékfájást, érdemes felkeresni egy szakembert, például egy kiropraktőrt, aki segíthet az SI ízület diszfunkciójának kezelésében. A kezelés többféle lehet:

Kiropraktikai kezelés: Speciális technikákkal helyreállíthatjuk az ízület normális működését, csökkentve a fájdalmat és javítva a mozgékonyságot.

Fizikoterápia: Erősítő és nyújtó gyakorlatokkal növelhetjük az ízület stabilitását és rugalmasságát.

Helyes testtartás és ergonomikus munkahely kialakítása: Ezzel megelőzhetjük az ízületek túlzott terhelését.

Orvosi, reumatológiai kezelés. Fájdalomcsillapítás és gyulladáscsökkentés.

Összegzés

A női test anatómiája és hormonális sajátosságai miatt fogékonyabb a Sacroiliacalis ízület diszfunkciójára, ami krónikus derékfájást okozhat. Ne hagyjuk, hogy a fájdalom uralja az életünket! Figyeljünk a testünk jelzéseire, és ne habozzunk szakember segítségét kérni, ha szükséges. Az időben elkezdett kezelés és a megfelelő odafigyelés csodákat tehet!

Segíts barátaidnak, ismerőseidnek, oszd meg velük!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nézd meg közösségi oldalainkat is! →

Legfrissebb bejegyzéseink

KiroKlub

online torna

Gyere, tornázz velem!

Befektetés magadba, a jövődbe. Élj minőségi életet!