Kinek és mikor

használ

Milyen tünetekkel fordulj a kiropraktőrhöz?

Az elmúlt 18 évben pozitív irányban befolyásolt, gyógyult tünetek listája hosszú. Hiszen egy jól működő szervezet minden tünetet megtud gyógyítani a szervezetben, ezt nem a kiropraktika vagy a kiropraktőr végzi, hanem a szervezet öngyógyító képességei. De ezt be kell indítani!

A nyaki gerincből kiinduló panaszok

fejfájás, migrén,

szédülés, fülzúgás/csengés,

nyaki fájdalmak,

karokba kisugárzó fájdalom akár zsibbadás (sokszor porckorong sérv miatt),

arcüreg problémák,

látás zavarok (nem szervi ok),

hallás zavarok (nem szervi ok),

rossz keringés okozta memória zavar,

váll problémák (nyak-hát átmenete)

kiropraktika nyakfájdalom

Háti gerinc panaszok

hátfájás (lapockák között),

mellkas felé sugárzó tünetek,

szív panaszok (nem szervi eredetű),

gyomor panaszok (égés),

bordák közötti kisugárzó tünet,

emésztés (hát-derék átmenet)

kiropraktika derékfájdalom

lumbágó,

porckorong sérv által lábakba sugárzó fájdalom vagy zsibbadás,

nyugtalan láb szindróma,

testtartási hibák

gerincferdülés,

asztma, allergia,

előreesett fejtartás,

fejlődési eltérések babáknál

A kiropraktika célja nem csak az emberek tüneteit megszüntetni, hanem az egészségmegőrzés folyamatában is támogatni.

Hány éves kortól javasolt a kezelés?

Nincs korhatár.

A kezeléshez használt módszerekkel és technikákkal alkalmazkodik a kiropraktőr a páciens korához.

Egy újszülöttnél nagyon fontos az idegrendszer zavartalan működése a helyes fejlődés miatt, ebben segít a kiropraktikai igazítás, ami nem fáj a babáknak.

Időseknél szintén érdemes módosítani a technikákat a merevebb izületek és izmok, akár gyengült csontszerkezet (osteoporosis) miatt.

kiropraktika

Kinek ajánlott a vizsgálat?

Egyszerűen mindenkinek!

Ez mindig gyanúsnak tűnhet, ha egy vizsgálat mindenkinek, kortól, nemtől függetlenül ajánlott, de gondolj csak bele. Ha nincsenek fizikai tüneteink, akkor az egyetlen módja annak, hogy időben tudomást szerezzünk a szubluxációinkról, hogy megvizsgáltatjuk magunkat egy kiropraktőrrel.

Úgy ahogy rendszeresen fogat mosunk, és mégis időnként eljárunk a fogorvoshoz, aki időnként ilyenkor jelzi, hogy egyes fogakban szuvasodásokat lát (pedig nem is fáj). Ha ilyen vizsgálatokat időben végzünk el, még megelőzhetőek a problémák, betegségek. Ha már panaszaink vannak, akkor pedig elengedhetetlen a vizsgálat. Az esetek többségében még mindig visszafordíthatóak a tünetek. Az apró fájdalmak is már problémát jeleznek a szervezet működésében. Figyeljünk oda ezekre!

Kinek hasznos a kezelés?

A kiropraktikát sokan sokféle módon alkalmazzák: Célunk nem csak az emberek tüneteit megszüntetni, hanem az egészségmegőrzés folyamatában is támogatni.

Van, aki csak egy gyógyszer és műtét mentes fájdalom-csillapításként alkalmazza ezt a módszert, és csak akkor jár kezelésre mikor valamije fáj. Ezt tiszteletben tartjuk és akkor is segítünk, ha valakinek ez így felel meg.

Mások pedig akkor is eljárnak, amikor nincsenek tüneteik, azzal a céllal, hogy ne is legyenek. Sőt a hátterében az rejlik, hogy megértették a Kiropraktika filozófiáját, értelmét és az idegrendszer fontos szerepét a szervezet öngyógyító folyamataiban. Mindezt belülről kifelé végzi és csak a szervezetnek káros hatásokat kellene elkerülni és a kialakult blokkokat (szubluxációkat) oldani, helyreigazítani.

Milyen rendszerességgel érdemes kiropraktőrhöz járni, hogy hatásos legyen?

Ez nagy mértékben függ attól, hogy milyen egészségi állapotban keresed fel rendelőnket.

Tapasztalataink azt mutatják, hogy a pácienseink többségénél már átlagosan 15-20 éve fennállnak a szubluxációk, mire eljutnak hozzánk.

Ilyenkor gyakran a javaslat, hogy heti 2-3 alkalommal végezzük a kezeléseket. Ez tarthat 4-6 hétig, krónikus degeneratív elváltozásoknál tovább.

● Ezt követően heti 1 alkalommal folytatjuk, de ilyenkor már nagyon változó, hogy kinek meddig tart a kezelés. Minden páciensünk számára egyedi tervet készítünk.

Természetesen mindenki eldöntheti, hogy meddig kívánja élvezni a kiropraktika által biztosított egészségesebb működést.

Sokan a hagyományos orvoslás (igazából szüleik) által beléjük nevelt „csak akkor megyünk kezelésre, ha tüneteink vannak” megközelitéssel állnak egy kezeléshez és nehéz egy rendszerességet kialakítani.

De akik ezt a koncepciót elsajátitják, hosszútávon sokkal jobban járnak, mert kevesebbet hiányoznak a munkahelyükről (ez a munkáltatónak is jó), és nem kell, hogy évente több napot erős fájdalmakkal töltsenek vagy hosszadalmas gyógyulási folyamatokat végigszenvedjenek egy influenza során.

Kiropraktika terhesség alatt

Sokan ódzkodnak kezelésektől várandósságuk alatt, mert köztudottan nem ajánlott a masszázs a 18. hét előtt. Ennek egyszerű oka, hogy masszázsoknál olyan jellegű vérbőség keletkezhet egy masszírozott területen, hogy ez kedvezőtlen hatással lehet a magzatra.

Ilyen vérbőség nem keletkezik mikor csak kimozgatjuk vagy műszerekkel kis impulzusokat adunk izmok, ízületek körül a kiropraktikában.

Ezért biztonságosan, fájdalommentesen lehet egyes technikákat alkalmazni.

A babának meg kimondottan fontos, hogy megfelelő mozgástere legyen a méhen belül, és sajnos ezt gátolja egy elmozdult keresztcsont vagy egy elcsavarodott medence.

Gyakori a hát-, nyak- és derék fájások a várandósság alatt, de ettől még ez nem természetes. Arról talán mindenki hallott már, hogy ha az anyuka jól van a baba is jobban érezheti magát.

kiropraktika terhesség

Még mielőtt tüneteid lennének

Azonban ennél lényegesen többet tud nyújtani a kiropraktika az egészséged megőrzése érdekében! A rendelőnkben Veled  együtt, az egész családod egészségét kívánjuk javítani és megőrizni. Ez azt jelenti, hogy nem csak akkor ajánljuk, hogy felkeress bennünket, amikor már tüneteket produkál a szervezeted, hanem akkor is amikor még nem jelez.

Ez a wellness koncepciónak a lényege.