Kommunikáció

Idegrendszer, mely az agyból, gerincvelőből és a kilépő ideggyökökből áll, fontos információt közvetít a testünk minden részéhez. Az idegrendszer a fő irányítórendszerünk a testünkben. Ezt a globális hálózatot használja a kommunikációra és arra, hogy koordinálja szervezetünk működését.

Zavar az idegrendszerben, zavart okoz az egyéb rendszerekben (pl. pajzsmirigy, szív, emésztőrendszer stb.) is!

Ha egy vagy több csigolya elmozdul a normális pozíciójából, terhelni fogja az idegrendszert. Ez a szervezet kommunikációs rendszerében is zavart okoz, ezt hívják szubluxációnak.

A szubluxációk többsége nem jár fájdalommal vagy eleinte észlelhető tünettel.

Azért, mert a testünkben kétféle idegrost van: érzékelő és motorikus. Az érzékelő idegpályák közvetítik például a fájdalmat, hőmérsékletet, ízt stb. a testünktől az agyhoz. Motorikus idegpályák információkat hordoznak izmokhoz, szervekhez, mirigyekhez a helyes működésről. Amennyiben egy irritált ideg, érzékelő rostokat hord, akkor előfordulhat, hogy fájdalmi tüneteink lesznek. Miután az idegrostok többsége (kb.67%-a) teljesen motorikus, így érzékelő rostok nincsenek bennük, ezért csak helytelen működést fognak okozni. Így hát nagyon fontos megjegyezni, hogy a fájdalom egy nagyon rossz jelzője annak, hogy jelen van a szubluxáció a gerincünkben vagy nem, azaz hogy tényleg „betegek” vagyunk-e vagy sem.