26 / 100
kiropraktika budapest hátfájás

Álló hasizom erősítő gyakorlat

Szerző: Kálbori Zsolt

Ezekre figyelj oda mindenképpen! 🙂

Gyenge Hasizmok és a derék fájdalom.

Próbáld meg az Álló Hasizom Erősítő gyakorlatot a derék fájdalmad csökkentésére.   Gyenge hasizmok oly módon járulnak hozzá a derékfájdalomhoz, hogy engedik a medence fokozott előre billenését. 

Gyenge hasizmok (főleg azoknál, akiknél a has térfogat fokozottabb) ki- és megnyúlnak. Ez a medence előre billenését okozza, és felesleges terhelés hárul a derék porckorongjaira és a kis ízületekre. A felüléses gyakorlatok manapság már nem ajánlottak, mert megerősítik a Psoas izmot és ez hozzájárulhatnak a fokozott derék panaszokhoz.

Több gyakorlat van, amit el lehet végezni annak érdekében, hogy le küzdjük a derék fájást a gyenge hasizom megközelítéséből. Ezek a gyakorlatok segítenek stabilizálni a medencét és a gerinc derékszakaszát (lumbalis).

A medence és a derék szakasz együttesen kellene, hogy mozogjon és inkább a csípő és a lábakat használjuk hajláskor. Az Álló Hasizom Erősítő gyakorlat egy jó gyakorlat az ilyen típusú fájdalmak csökkentésére. 

b3lineicon|b3icon-trees||Trees
b3lineicon|b3icon-knife-fork||Knife Fork
b3lineicon|b3icon-brain||Brain
b3lineicon|b3icon-heart-care||Heart Care
b3lineicon|b3icon-bike||Bike

Segít a fájdalom csökkentésében, úgy hogy

⦁ Ösztönöz a helyes testtartás megőrzésére (így csökkentve a lumbalis porckorongok sérülését).

⦁ Hozzájárul a medence és derék semleges állásához (így csökkentve a gerinc felborult egyensúlyát).

 Erősíti és nyújtó hatással van a csípőre (fokozza a csípő mozgását és billenő képességét).

⦁ Erősíti a hasizmokat (fokozva a derék támasztását).

Ezt a gyakorlatot érdemes mindig alkalmazni mikor hosszabb ideig kell állni. Előfordulhat, hogy nehéz eleinte elvégezni a gyakorlatot és nehezen feszíted meg a hasizmokat így állva, mert túl gyengék.

Ez egy kis gyakorlással javulni fog. (Mindig javasolt orvosoddal konzultálni és hozzájárulását kérni az Álló hasizom Erősítő gyakorlat elvégzése előtt) 

kiropraktika budapest derék

Az Álló Hasizom erősítő gyakorla

Első lépés: Állj egyenesen, lábaiddal egy ökölnyíre egymástól. feszítsd meg a far izmaid.   

Második lépés: Feszítsd meg a hasizmait oly módon mintha a köldököd felfelé szeretnéd húzni, medencéd billenjen hátrafelé, ugyanekkor a köldököd húzd befelé a gerince felé.   

Harmadik lépés: Tartsd így 3-5 mp.-ig   

Negyedik lépés: Ismételd gyakran   

Ötlet: Helyezd a kezeid a csípődre és segíts rá a medence hátra billenésében. Idővel igyekezz fokozni a kitartás idejét ezzel tovább erősítve a hasizmokat és egyben segítve a combfeszítők lazulását. 

Ezt a gyakorlatot napi szinten, akár többször is érdemes elvégezni főképpen, ha előfordulnak derékpanaszok.

Segíts barátaidnak, ismerőseidnek, oszd meg velük!

 

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Nézd meg közösségi oldalainkat is! →

Legfrissebb bejegyzéseink 

Egy gyakorlat derékfájásra

Egy gyakorlat derékfájásra

A derékfájásnak sok oka lehet. Az, akinek krónikus derék panasza van, gyakran tapasztalja, hogy kötött és merev a dereka, néha nehezen is hajlik. Ez részben az izmokban lévő „izom védelem” miatt van.

Ők már jártak nálunk 🙂

KiroKlub

online torna

online torna

Mozgasd meg minden porcikádat!

Befektetés magadba, a jövődbe. Élj minőségi életet!