Kálbori Zsolt kiropraktőrKiropraktika Központ

Derék torna

“A nagybetűs ÉLET célja nem az, hogy megérd a holnap reggelt, aztán a holnaputánt; ennél Te sokkal többet akarsz. Nem csak élhető, de boldog, kiegyensúlyozott, kreatív, igazi életet!” Kálbori Zsolt

DailyOffice

Befektetés magadba, a jövődbe.

Élj minőségi életet!

Kiropraktika Központ, 1024 Budapest, Kis Rókus utca 17-19. www.kiropraktika.hu +36 1 336 07 20

 

Kálbori Zsolt kiropraktőrKiropraktika Központ

Az ülve végzett munka csak látszólag könnyű! 

A napi több órányi ülés lassan, de biztosan deformálja a testedet.  Tegyél ellene a DailyOffice videó-gyakorlatokkal minden nap!

Gyakorlatok professzionális ülőpárnával

 

 Előre-hátra billentés

A párnán ülve billentsd a medencédet előre amennyire bírod! Ha fáj, akkor csak addig, amíg még kényelmesen elviselhető.

Tartsd így 3-5 mp.-ig, majd billentsd hátra szintén amennyire megy, és tartsd 3-5 mp.-ig!

Ha a mozgást kényelmesen meg tudod csinálni, akkor gyorsíthatsz a mozgáson, azaz előre-hátra billentgetheted a medencédet 10x-10x.

Kiropraktika Központ, 1024 Budapest, Kis Rókus utca 17-19. www.kiropraktika.hu +36 1 336 07 20

 

Kálbori Zsolt kiropraktőrKiropraktika Központ

 

Oldal billentés

A párnán ülve billentsd a medencédet jobbra amennyire bírod! Ha fáj, akkor csak addig, amíg még kényelmesen elviselhető.

Tartsd így 3-5 mp.-ig, majd billentsd balra szintén annyira, amennyire megy, és tartsd 3-5 mp.-ig!

Ha a mozgást kényelmesen meg tudod csinálni, akkor gyorsíthatsz a mozgáson, azaz jobbra-balra billnetgetheted a medencédet 10x-10x.

 

Fekvő 8-as irányú mozgatás

Ez egy összetett mozgás, ami jól átmozgatja  a medence-, has- és deréktáji izmokat. Ezt szó szerint úgy képzeld el és csináld meg, mintha egy fekvő 8-as vagy végtelen jel vonalán mozgatnád a medencédet!

Kiropraktika Központ, 1024 Budapest, Kis Rókus utca 17-19. www.kiropraktika.hu +36 1 336 07 20

 

Kálbori Zsolt kiropraktőrKiropraktika Központ

Bónusz mozgás – nincs a videóban

Helyezd a hátad mögé az aktív ülőpárnát és a medencéd  előre-hátra billenésével homoríts és domboríts! Érezd azt, hogy a párnát belenyomod a szék háttámlájába amikor hátrafelé billented!

Ezzel a derék és has izmaidat tornáztatod.

Szeretnél professzionális aktív párnát? Nézd meg mit ajánl Kálbori Zsolt a Kiropraktika webshopban! https://webshop.kiropraktika.hu/uloparna

Napi terv

 

Óránként
  1. Medence előre és hátra billentése
3-5xGyors mozgás 10x-10x
2. Medence oldalra  billentése3-5xGyors mozgás 10x-10x
3. Fekvő 8-as;1x
4. Derekat párnába nyomvaNaponta 3x 5 ismétlés

Kiropraktika Központ, 1024 Budapest, Kis Rókus utca 17-19. www.kiropraktika.hu +36 1 336 07 20

 

Kálbori Zsolt kiropraktőrKiropraktika Központ

Deréktámasz használata ülés közben

 

Egy kis vagy közepes méretű törölközőt csavarj fel és helyezd a derekad mögé ülés közben! Azt, hogy hova teszed, az az érzéstől, testmérettől és a széktől is függhet. 

Ha behelyezel egy felcsavart törölközőt (vagy egy speciális deréktámasz párnát) a derekad mögé, akkor ezzel kissé előrébb tolod a gerincedet a szék támlájától.

Amennyiben úgy érzed, hogy nagyon hátra kell dőlnöd ahhoz, hogy a hátad hozzá érjen a támlához, akkor a lapockád alatti részre egy másik törölközőt is helyezz a hátad mögé, hogy kényelmesebben tudjál ülni!

Ezen a részen a támasztás abban is segít, hogy a felső tested ne essen össze, vagyis a hátad ne görbüljön előre üléskor. 

Az ülésben az egyik igazán ártalmas tényező a nem mozgás. Ezt hivatott segíteni az aktív párna használata. Ez egy egyszerű levegővel töltött párna, mely folyamatos mozgást, billegést tud biztosítani ülés közben. (Vannak ehhez speciális irodaszékek is, de ez már komolyabb anyagi beruházást igényelne.) 

Ez a párna a legolcsóbb megoldás, és mégis megközelíti a több százezer forintos székek által biztosított mozgást. Ezzel a megoldással még választási lehetőséged is marad, hogy mennyi időt tölts rajta. Ülhetsz rajta rövidebb ideig (1-2 órát), majd félre rakhatod; vagy ha jól bírod, akkor akár több órát, vagy  akár állandóan is. 

Tipp: A mozgását nem rontja, de a kényelmet fokozza, ha egy vékony puha párnát helyezel rá. Ez a hidegebb időszakokban a gumis felület lehűlése miatt is kellemesebb érzést biztosít. 

A párnát akár egyéb tornákhoz is tudod használni. Erről majd később készítek további videókat. Most a derékpanaszok javítása érdekében a következő egyszerű kis mindennapos mozgásokat mutatom be. Érdemes a gyakorlatokat óránként megcsinálni, főleg, ha nincs lehetőség, vagy idő arra, hogy rendszeresen felállj.

Kiropraktika Központ, 1024 Budapest, Kis Rókus utca 17-19. www.kiropraktika.hu +36 1 336 07 20