Fájdalomcsökkentő, egészségmegőrző gyakorlatok

Az interneten, youtube-on, magazinokban és reklámokban szinte korlátlan mennyiségű tornával és gyakorlatokkal, lehet találkozni, amelyek mind a gerinc eredetű fájdalmak enyhítését és megszüntetését ígérik. Ez a mennyiség már inkább a bőség zavara miatt válik értelmezhetetlenné, és sokszor ellentmondásosnak is tűnhetnek a javaslatok.

Hol is kezdjük? Mit csináljunk? Hogyan? Miért?

Ezek a leggyakoribb kérdések.

Mi úgy adunk választ ezekre a kérdésekre, hogy közben célzott gyakorlatokat is javasolunk. Ezek a gyakorlatok szükségesek ahhoz, hogy helyreállítsuk és védjük a testünk helyes működését és mozgását.

Olyan gyakorlatokat mutatunk Neked itt lent, amiket a fájdalom csökkentése és megszüntetése érdekében érdemes beépítened a mindennapi életedbe.

• Ezeket a gyakorlatokat szinte bárhol és bármikor el lehet (kell) végezni.
  • Nem kell hozzá semmilyen edző eszköz, mégis segítenek az elhanyagolt izmok működését visszaállítani, így megelőzni a fájdalmakat.
  • Amennyiben fájdalmaid vannak, érdemes minden sport, mozgás vagy akár az itt ajánlott gyakorlatok kezdete előtt egy szakemberrel konzultálnod.
  • Kezdd azzal, hogy a kényelmi szinteden belül néhány másodpercen át végezd a gyakorlatokat, majd fokozatosan nyújtsd az időt hosszabbra, akár percekre is.
  • Ahogyan az izmok rugalmassága növekszik, úgy fogsz tudni előrehaladni a gyakorlatokkal.

! Figyelem: Amennyiben az izmaid és izületeid merev, kötöttek, akkor eleinte előfordulhat, hogy nehéz lesz a gyakorlatokat elvégezni, de kitartással és idővel egyre könnyebbnek fogod érezni.

Miért légy türelmes a gyakorlatokkal?

Azért, mert a krónikus, évek vagy évtizedek alatt kialakult problémák és szokások megváltoztatásához idő kell. Nem csak az izomban és az ízületben kell, hogy létrejöjjön a változás, hanem az idegrendszerben is.

Az optimális állapot fenntartásához és az új minták megtanulásához hosszabb időre van szükség. Akár hónapokra is, főképpen azokon a területeken, ahol már kialakultak a sérülések és degeneratív elváltozások.

Azonban nem jó mérce a fájdalomra hagyatkozni, mert a fájdalom általában az utolsó tünet, ami egy rossz folyamat végén jelentkezik, és az első, ami szűnni fog.

A gyakorlatok már az első hetekben hatásosnak bizonyulhatnak a fájdalom csökkentésében.

Kattints a linkekre!

*Az e-book kérésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a kiropraktika.hu-tól. Bármikor leiratkozhatsz. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki.

Adatkezelőként, NAIH-137043/2018. számon vagyunk nyílván tartva.